העתיד כבר כאן: יש מצב שאף פעם לא ראיתם חדר כושר כזה

בשיתוף בית בלב

1.11.2020 / 9:00

בבית בלב פתח תקווה תמצאו חדר כושר חדיש, שמותאם במיוחד לדיירי הבית. בעזרת המחשב אליו מוזנות התכניות המותאמות של כל המתאמנים ובפיקוחו של מנהל תחום הספורט בן גילת, עוד ועוד דיירים נהנים ושומרים על "נפש בריאה בגוף בריא". ככה זה עובד

בית בלב פתח תקוה. יח"צ,
בית בלב פתח תקוה מציע חדר כושר משוכלל במיוחד/יח"צ

"נפש בריאה בגוף בריא" אוהבים לומר אצלנו וזה בהחלט נכון, בכל גיל. כשאנחנו צעירים, אנחנו משתתפים בבית הספר בשיעורי חינוך גופני וגם בהמשך החיים הבוגרים רובנו משתדלים לבצע פעילות ספורטיבית, ששומרת עלינו רעננים וחיוניים.

עבור בני הגיל השלישי, פעילות ספורטיבית היא חשובה במיוחד. שמירה על שרירים חזקים ויציבים יכולה למנוע לא מעט קשיים ובכלל, ככל שנשארים בתנועה ותזוזה גם בגיל מבוגר, הבריאות טובה יותר והיא משפיעה ישירות גם על התחושה הכללית שלנו.

ברשת הדיור המוגן בית בלב שמים דגש מיוחד על כל תחום הספורט והכושר עבור הדיירים בני הגיל השלישי ולאחרונה התהדר הבית בפתח תקווה, בו מתגוררים כיום כבר למעלה מ-100 דיירים, בחדר כושר חדיש, מאובזר בכל טוב ובעיקר, מותאם לכל אחת ואחד מהמתאמנים וזאת באמצעות תוכנה שאליה מזינים את הפרטים הנדרשים של המשתמשים.

בית בלב פתח תקוה. יח"צ,
מחשב מיוחד שעוזר למתאמנים להפיק את המיטב/יח"צ

חדר כושר כמו זה שיש בבית בלב בפתח תקווה כמעט שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר בישראל. מדובר בחדר כושר מעגלי, המורכב משמונה מכשירים שונים ומתופעל בעזרת מחשב ייחודי. מי שמוביל אותו הוא בן גילת, מנהל הספא, תחום הספורט ואורח החיים הבריא בבית בלב פתח תקוה. גילת הוא בעל תואר ראשון בחינוך גופני ממכללת וינגייט, עם התמחות בניהול ספורט, כולל אימון מבוגרים ולפני שהגיע לבית בפתח תקוה, עבד במשך תשע שנים וחצי בבית אילדן של בית בלב, בקרית מוצקין. כעת הוא מתעתד להתחיל לימודי תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בספורט.

באמצעות גילת, לכל מתאמן בחדר הכושר נבנית במחשב תכנית מותאמת ובשלב הבא, הדייר נעזר בצגים שעל גבי המכשירים ובארבע הטלוויזיות הפרוסות ברחבי חדר הכושר והוא מונחה על ידי המחשב לגבי הפעילות הבאה שלו, כמה חזרות עליו לעשות ואיך לבצע אותה בצורה המיטבית. כל הנתונים הללו עוברים בזמן אמת גם לגילת, שיכול לפקח ולוודא שכל המתאמנים בריאים ומבצעים את התרגילים בצורה נכונה ובטוחה.

"כל מי שמצטרף לחדר הכושר שלנו עובר תחילה ריאיון אישי שסורק את מצבו הגופני וממפה את המטרות שלו", מסביר גילת. "תפיסת העולם שלנו היא של wellness התאמה אישית לכל דייר. כמה פעמים הוא ילך לבריכה כל שבוע וכמה לחדר הכושר, ומה הוא יעשה שם".

בית בלב פתח תקוה בריכה. יח"צ,
הבריכה פעילה, בהתאם להנחיות כמובן/יח"צ

כל התכנית הזו נעשית גם בסנכרון מלא מול המרפאה והכל מתוך רצון לשמור על התאמה בין מצבו של הדייר בכל עת לבין הפעילויות השונות שהוא נוטל בהן חלק. מלבד חדר הכושר והבריכה, ישנם מגוון חוגי ספורט שונים שניתן להשתתף בהם ובסך הכל, לא פחות משמונה מדריכי ספורט עובדים עם דיירי בית בלב פתח תקווה.

אחד הדיירים, שמעון גז, מעיד על עצמו שמאז ומתמיד היה נהנה ללכת לחדר הכושר: "כשעבדתי, הייתי קם ב-4:30 בבוקר ומתאמן. הייתי עושה זאת בחדרי כושר רגילים, אבל כאן הכניסו מערכת מאוד משוכללת, שנותנת את כל המגוון של חדרי הכושר בתחום הכוח והאירובי".

היתרון הגדול, מבחינת שמעון, הוא שגם לא צריך לבזבז זמן מיותר: "בכל פעם שאתה מגיע למכשיר, הוא כבר עושה את ההתאמות עבורך, לפי התכנית שלך ובעזרת המחשב", הוא מסביר את החדשנות. "ככה תוך חצי שעה אני יכול לעשות את כל האימון שלי ואז אני גם ממשיך לתגבר את עצמי עם משקולות ותרגילים נוספים. לא צריך כל הזמן לחכות שמשהו יתפנה. המחשב יודע לתזמן בדיוק בין כל המתאמנים והמקום כולו נראה מדהים. מאוורר, נקי ומטופח ועם כל המכשירים שאנחנו צריכים. אני מאוד מרוצה מחדר הכושר שלנו".

בית בלב פתח תקווה. הילטון ברק,
מלבד חדר הכושר, ניתן ליהנות גם משיעורי התעמלות רבים/הילטון ברק

הרייט ברק מגיעה לחדר הכושר כמעט מדי יום עם בעלה: "אנחנו מאוד אוהבים את השיטה הזו של המכשירים שמופעלים על ידי מחשב, כי ככה אפשר להעלות את הרמה כל פעם קצת ולשמור על בקרה". היא מספרת שהסתדרה בקלות עם הטכנולוגיה החדשה והפשוטה לשימוש ושהיא נהנית מחוגי התעמלות בריאותית, יוגה ועוד: "ניסיתי את כל הדברים שהציעו לנו כאן. יש מגוון גדול של אפשרויות ובן הוא מדריך נהדר. הוא דואג אישית לכל אחד".

על פי גילת, כ-85 אחוז מדיירי הבית עושים ספורט על בסיס קבוע, בין אם בחדר הכושר, במתקני הספורט השונים, בבריכה המפנקת או בחוגים: "אנחנו בקשר פתוח עם כל דייר ועושים איתו התייעצות יומיומית כמעט לגבי הפעילויות שלו. אנחנו גם מובילים אירועים כמו ימי ספורט ותחרויות שונות בין הדיירים או עם המשפחות, משהו שעשינו לפני הקורונה. השאיפה היא לקדם חיים בריאים ובשילוב עם המסעדה הפועלת בבית. זו דרך החיים שאנחנו מאמינים בה ואנחנו רוצים להכניס למעגל גם דיירים שלא עסקו בפעילות גופנית עד שהגיעו לבית הדיור המוגן שלנו. רק כשהם כאן הם נכנסים לשגרה ספורטיבית וכיף לראות את גרף השיפור אצלם ואת השינוי המנטלי אצל אלה שאולי היו להם חששות תחילה מפעילות גופנית".

בית בלב פתח תקווה. הילטון ברק,
תכנית אישית לכל דייר ודגש על Wellness. גילת/הילטון ברק
בשיתוף בית בלב
  • עוד באותו נושא:
  • בית בלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully